19 juni 2008

Our time is running out..

Har haft halsfluss i nästan en vecka nu, och är psykiskt och fysiskt utmattad, så ni får ursäkta avsaknaden av inlägg ifrån mig.

Jag har ingenting mer att säga om FRA, det är som det är och det enda vi kan göra nu är att gå vidare och se till att en förändring sker 2010. Det finns ingen mening att älta det nu.

Dock så mår jag dåligt, när jag idag bläddrade igenom Aftonbladet (som är en riktigt usel tidning, på alla sätt och vis) i brist på annat läsbart material, fastnat blicken på en liten rubrik längst bak.
Forskare befarar att vi människor nu har utrotat ännu en underart.
För er som inte vet så utrotar vi konstant en massa arter av insekter i och med skövlingen av regnskog, vilket givetvis är vidrigt och oacceptabelt, men det borde inte vara förvånande eller?

Det är ingen liten onämnd insektsart det rör sig om dock... Vi människor har nu lyckats utrota en afrikansk noshörningsart. Betänk det, vi har utrotat den. Det som tog naturen hundratusentals år att genom evolution få fram, har vi människor på mindre än 50 år dödat helt. De kommer aldrig komma tillbaka.

Så när är det nästa arts tur, och när (för det kommer att ske, tro mig) förgör vi tillslut oss själva?

1 kommentar:

Anonym sa...

tja, vi kan ju åtminstone hoppas att vi utrotar oss själva innan alla andra...